20 Αυγ 2019

Έλενα Χαραμή : Mία σημαντική καλλιτεχνική πορεία από τα 13της χρόνια μέχρι σήμερα



Το καλοκαίρι του 2019 βρίσκει την Έλενα Χαραμή να φιγουράρει στις  πρώτες θέσεις  των εκπροσώπων της λαϊκοδημοτικής μουσικής
Η παρουσία της  στην περιφέρεια σε πολλές εκδηλώσεις  έχει  ως αποτέλεσμα να χαρίζει στο κοινό μοναδικές βραδιές διασκέδασης  με τις ξεχωριστές δισκογραφικές  της επιτυχίες.
Όπως : "Γυαλιά καρφιά για μια καρδιά" , "Ζωγράφισα το σ' αγαπώ" ,"Άναψα κερί" ," Με αίμα θα υπέγραφα" , "Μάθε να αγαπάς"  " Πάμε γι' άλλα " ντουέτο με την Ιωάννα Λεγάκη  κ.α
Βέβαια από το πλούσιο  βιογραφικό της δεν λείπουν  οι συνεργασίες της με σημαντικούς εκπροσώπους της ατόφιας παραδοσιακής αλλά και λαϊκής μας  μουσικής


Η  Έλενα Χαραμή σε μια συνέντευξη εφ' όλης της ύλης μιλάει στο « ΝΥΧΤΟΣΚΟΠΙΟ»  για την μέχρι τώρα καλλιτεχνική της πορεία.




Πότε ξεκίνησε η σχέση σου με το τραγούδι 

Σε ηλικία 13ων ετών δίπλα στον μπαμπά μου στο Νομό Λακωνίας 
Ο μπαμπάς μου  διατηρούσε ένα τοπικό  συγκρότημα που κάλυπτε όλες τις κοινωνικές εκδηλώσεις,χορούς, γάμους , βαφτίσια και έτσι λοιπόν σιγά σιγά εντελώς ερασιτεχνικά του έλεγα άσε με να πω  δύο τρία τραγούδια .
 Τα τραγούδια έγιναν πέντε, δέκα και σε κάποια στιγμή χωρίς να το καταλάβω παράλληλα βέβαια με το σχολείο μου, ήμουνα δίπλα στον μπαμπά και τραγουδούσαμε επαγγελματικά παίρνοντας  και αμοιβή από όλο αυτό που ξεκίνησε σαν πλακίτσα που  είχε ως αποτέλεσμα να ασχοληθώ επαγγελματικά με το τραγούδι   

Σε ποια ηλικία αποφασίζεις να αφήσεις την Λακωνία και τους δικούς σου ανθρώπους για να κυνηγήσεις το όνειρό σου στην Αθήνα 

Φεύγω από τον νομό Λακωνίας τελειώνοντας το λύκειο και έρχομαι στην Αθήνα, δεν θέλω να γίνω τραγουδίστρια συνεχίζω τις σπουδές μου συνεχίζω όμως  να τραγουδάω αλλά πάντα δίπλα στον μπαμπά μου κατεβαίνοντας  στην Λακωνία για πολύ καιρό
 Μετά από αρκετά χρόνια κάποια στιγμή βρέθηκα εντελώς τυχαία στην  Αθήνα  σε ένα γάμο και είπα κάποια τραγούδια.
 Ένας μουσικός  από την Αθήνα μου είπε, Έλενα τραγουδάς πολύ καλά, πού εμφανίζεσαι;
 Απάντησα  εδώ στην Αθήνα πουθενά μόνο με τον μπαμπά μου στην Λακωνία.  
 Να σημειώσω ότι μέχρι  τότε δεν είχα τραγουδήσει  ποτέ στην Αθήνα στην οποία ζούσα. 
Στην συνέχεια μου είπε, εσύ το έχεις γιατί δεν κάνεις μια προσπάθεια  να σε γνωρίσει ο κόσμος κ.λ.π .
Εγώ το φοβόμουνα η αλήθεια είναι,  γιατί κάτω από τις φτερούγες του μπαμπά μου ήταν διαφορετικά, δεν διακινδύνευα, όμως  δεν ήθελα να γίνω και τραγουδίστρια, δεν μου άρεσε σαν επάγγελμα .
Εντελώς λοιπόν έτσι απλά ξεκίνησα στην Αθήνα σε μια ταβέρνα που εμφανίζονταν  ο αδελφός μου ως μουσικός, παίζει μπουζούκι και τραγουδούσα κάποια τραγούδια για να τον βοηθήσω με τις παρέες μου 

Από ότι θυμάμαι ξεκίνησες ως λαϊκή τραγουδίστρια

Όχι, με τον μπαμπά όταν ξεκίνησα δουλεύαμε σε πανηγύρια με λαϊκοδημοτικά τραγούδια αλλά στην Αθήνα εδώ έμπλεξα σε λαϊκά μαγαζιά 



Πότε αποφασίζεις να κάνεις στροφή και να επιστρέψεις στην πρώτη σου αγάπη στο λαϊκοδημοτικό τραγούδι 

Το 2005  εμφανιζόμουν με τον Θανάση Κομνηνό σε ένα μουσικό στέκι στη  Λ. Αμφιθέας 
 Όταν λοιπόν τελείωσε  η σαιζόν το Πάσχα, μεσολάβησε μια νεκρή περίοδος γιατί  δεν υπήρχαν ανοιχτά μαγαζιά και περίμενα το καλοκαίρι να ξεκινήσω πάλι εμφανίσεις  με τον μπαμπά μου.
Τον Μάιο λοιπόν δεν υπήρχε δουλειά .Τότε μου λέει μια συνάδελφος, καλή της ώρα   η Ματίνα Ανδρέου υπάρχει ένα μαγαζί στο Αγρίνιο, πάμε τώρα που καθόμαστε να πάρουμε πέντε δέκα  μεροκάματα.
 Της λέω να πάμε τι είχαμε τι χάσαμε, το μαγαζί λαϊκό .
Εκεί λοιπόν ένα βράδυ μπαίνει γύρο στις  3 τα ξημερώματα μια νύφη με τον γαμπρό με την παρέα τους και τυχαίνει να είμαι εγώ στην πίστα .
 Ανεβαίνουν λοιπόν στην πίστα να χορέψουν και μου λένε υπάρχει περίπτωση να μας πεις κάποια δημοτικά τραγούδια . 
Όντως ότι είχα στο ρεπερτόριό μου από δημοτικά τραγούδια τους τα είπα .
Το πρωί λοιπόν τελειώνοντας μου λέει ένας τοπικός μουσικός που ήταν στο μαγαζί:  Χαραμή λες και τέτοια τραγούδια; και του λέω έχω και τέτοιο ρεπερτόριο, βέβαια όχι πάρα πολύ μεγάλο, . 
Συνεχίζοντας την συζήτηση μας μου λέει θέλεις να σε καλέσουμε σε κανένα πανηγύρι ,όπως και έγινε 
Το Ιούλιο  στην γιορτή  του Προφήτη Ηλία βρέθηκα να τραγουδάω στην Καλλιθέα Αγρινίου και ήταν η αφορμή της επιστροφής μου στην μεγάλη μου αγάπη το λαϊκοδημοτικό τραγούδι.



Επιστρέφεις λοιπόν σε αυτό που τόσο αγαπάς, όμως είχε φτάσει  και η ώρα να ασχοληθείς με την δισκογραφία 

 Ναι μετά από λίγο καιρό συνεργάστηκα μια βραδιά με τον Κώστα  Πίτσο που στο λαϊκοδημοτικό τραγούδι είναι μεγάλο όνομα και  έχει γράψει  επιτυχίες σε πολλούς τραγουδιστές.

 Με γνώρισε ένα βράδυ συγκεκριμένα στην Αμφιλοχία και μου λέει είσαι πολύ ενδιαφέρον άνθρωπος και καλή τραγουδίστρια αν θελήσεις οτιδήποτε από μένα είμαι στην διάθεσή σου.
Έτσι λοιπόν την ίδια χρονιά ο Κώστας Πίτσος με πρότεινε  στα
 " Χίλια Αστέρια" πού ήταν και το πρώτο δημοτικό μαγαζί  που εμφανίστηκα .
Εκεί συνεργάστηκα με τον Κώστα που  ήταν η αφορμή να μου κάνει την πρώτη μου δισκογραφική δουλειά  . 
¨Ήταν ένα στουντιακό Live με παλιές επιτυχίες ενώ μου έγραψε και τέσσερα καινούργια τραγούδια . 
¨Έτσι λοιπόν ξεκίνησε και η παρουσία μου στην δισκογραφία και έφτασα εδώ που είμαι σήμερα .



Ποια τραγούδια σου έχει αγαπήσει ο κόσμος .

Το " Άναψα κερί στην εκκλησιά" είναι το πρώτο τραγούδι που αγάπησε ο κόσμος χωρίς βέβαια να αδικεί  τα προηγούμενα αλλά πιστεύω ότι αυτό ήταν το πρώτο που αναγνωρίστηκε στο χώρο αυτό και μετά ήρθε το  " Με αίμα θα υπέγραφα" που αγαπήθηκε όχι μόνο στο χώρο του λαϊκοδημοτικού τραγουδιού αλλά και στο λαϊκό και μου άνοιξε τις πόρτες και σε άλλους μουσικούς χώρους όπου  τώρα συνεχίζω .
Αυτά νομίζω ότι είναι τα ποιο γνωστά μου τραγούδια χωρίς βέβαια να σημαίνει ότι δεν έχουν ακουστεί και τα άλλα. 





 Από τότε που ξεκίνησες τις εμφανίσεις σου στην Αθήνα δεν λειτουργούν  πάρα  πολλά νυχτερινά κέντρα  και σίγουρα  είναι πρόβλημα για τραγουδιστές και μουσικούς 

 Η αλήθεια είναι ότι η προσφορά από τραγουδιστές και μουσικούς είναι  μεγάλη και η ζήτηση λιγότερη, αυτό  σίγουρα είναι  ένα σοβαρό πρόβλημα.

Εγώ τώρα μάλλον είμαι τυχερή γιατί πάντα βρίσκω ένα χώρο να εμφανιστώ και  να με δει ο κόσμος που ενδιαφέρεται για μένα 

Τι διαφορές βρίσκεις  στο κόσμο που διασκεδάζει  στην Αθήνα με αυτούς που διασκεδάζουν στα πανηγύρια.

Εντάξει  στα πανηγύρια  υπάρχει μια απλότητα και μια αμεσότητα δηλαδή εκεί είσαι πιο  κοντά στον κόσμο και  είναι το περιβάλλον διαφορετικό .
 Ο κόσμος της επαρχίας είναι περισσότερο απλός και διψάει για διασκέδαση γιατί δεν έχει πολλές επιλογές, για αυτό σε ...αγκαλιάζει και σε κάνει να νιώθεις πάρα πολύ όμορφα,




Σου λείπει ότι δεν υπάρχουν χώροι στην Αθήνα για πολλές εμφανίσεις 

Φυσικά μου λείπει εμένα και σε όλους τους καλλιτέχνες γιατί δεν μπορείς να παρουσιάσεις την δουλειά  σου τόσο όσο θα έπρεπε.

Δισκογραφικά τι κάνεις αυτή την περίοδο 

 Το "Γυαλιά καρφιά για μια καρδιά" είναι το τραγούδι που παρουσίασα τελευταία μετά το 

" Ζωγράφισα το σ' αγαπώ" και ένα  ντουέτο με την Ιωάννα Λεγάκη " Πάμε για άλλα ".
Βέβαια βρίσκομαι συνέχεια στο στούντιο και εδώ να πω ότι υπάρχει η σκέψη και για τραγούδια με λαϊκά ακούσματα, γιατί ο κόσμος δεν αγαπάει μόνο το λαϊκόδημοτικό τραγούδι αλλά και το λαϊκό και πρέπει  να περνάει όμορφα όταν έρχεται να μας ακούσει .

Στον είδος  που υπηρετείς ποιους καλλιτέχνες έχεις ως πρότυπα 

Δεν θέλω να αδικήσω κανέναν όλοι είναι αξιόλογοι, έχω συνεργαστεί σχεδόν με όλους και με τους πιο μεγάλους που σέβομαι θαυμάζω και έχω  διδαχθεί πολλά πράγματα . 
Βέβαια και στη  νέα γενιά είναι όλοι σημαντικοί ο καθένας έχει  στο στιλ του.



Τι θα έλεγες στα νέα παιδιά  που θέλουν να ασχοληθούν με τα τραγούδια της παράδοσης .

Βέβαια να ασχοληθούν  διότι αν δεν ακολουθήσουμε τα παραδοσιακά μας τραγούδια χάνουμε την μουσική μας ιστορία.
Οι εποχές όμως αλλάζουν και όταν βιοπορίζεσαι  από αυτό το επάγγελμα πρέπει να πηγαίνεις και παρακάτω  . 
Δεν  πρέπει όμως να ξεχνάμε τις ρίζες μας και την ιστορία μας και να εντάσσουμε σε κάθε μουσική βραδιά και το παραδοσιακό μας τραγούδι.

Στηρίζουν τα Μ.Μ.Ε το δημοτικό τραγούδι

Δεν έχει την στήριξη που θα έπρεπε εδώ και πολλά χρόνια και δεν ξέρω γιατί γίνεται αυτό,  ενώ το δημοτικό τραγούδι είναι ένα είδος πολύ αξιόλογο που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από άλλα είδη τραγουδιού.

Τι θα έλεγες στο κόσμο που παρακολουθεί όλη σου αυτή την προσπάθεια 

Πρώτα όλος ο κόσμος να έχει υγεία για είναι στη ζωή μας το Α και το Ω από εκεί και μετά τα προβλήματα και οι δυσκολίες της ζωής θα υπάρχουν πάντα  για αυτό πρέπει  να προσπαθούμε να περνάμε καλά γιατί δουλεύουμε για να ζούμε , δεν ζούμε για να δουλεύουμε.
Δυστυχώς η ανασφάλεια του αύριο μας έχει κάνει να χάσουμε την ουσία και πρέπει να βρίσκουμε χρόνο να περνάμε καλά με τον τρόπο που μας ευχαριστεί 
Εύχομαι λοιπόν σε όλο τον κόσμο τα καλύτερα στη ζωή του