12 Σεπ 2017

Δήμητρα Γαλάνη σε Σεμίνα Διγενή: «Η μεγαλύτερη πολιτική πράξη είναι να ξαναθυμηθούμε ότι είμαστε άνθρωποι»





Η μοναδική Δήμητρα Γαλάνη και ο στιχουργός Νίκος Μωραϊτης βρέθηκαν στην πρεμιέρα του Feeling Good με την Σεμίνα Διγενή στο στούντιο του Real Fm 97,8 το Σάββατο 9 Σεπτεμβρίου στις 4.00 μ.μ. - 5.00 μ.μ. Μεταξύ άλλων η Δήμητρα Γαλάνη μίλησε: 




Για το αδύνατο σημείο της:



«Έχω ένα αδύνατο σημείο κι εκεί γίνομαι πάρα πολύ κακιά. Όταν μου πειράζουν το αίσθημά μου περί δικαίου. Και όχι όταν αφορά εμένα. Ακόμα χειρότερα όταν αφορά κάποιον άλλον γίνομαι ακόμα πιο τρελή. Μπορεί να μισήσω άνθρωπο. Και βγαίνει αυτός ο Σκορπιός, ο περίεργος και τα καθαρίζει όλα. Η αδικία, το ψεύδος και η υποκρισία με εξοργίζουν». 



Για την θηλυκότητα: 



«Είναι σημαντικό μια γυναίκα να αισθάνεται περήφανη για αυτό που είναι. Το θηλυκό στην φύση έχει μία άλλη σφαιρικότητα. Ένα πλάσμα στην φύση που ξέρει να φέρει ζωή, ξέρει και τι είναι ο θάνατος. Άρα μια γυναίκα μπορεί να είναι και πάρα πολύ σκληρή. Αυτή είναι η βασική διαφορά για μένα από τον μαχητή άντρα, ο οποίος δεν αντέχει την ήττα. Οι αγαπημένοι μου άντρες δεν αντέχουν την ήττα κι αυτό τους κάνει σπουδαίους. Δεν αντέχουν την ήττα γιατί δεν αντέχουν τον θάνατο. Την σκέψη του θανάτου δεν νομίζω ότι ο άντρας μπορεί να την αντέξει εύκολα».



Για την εξουσία:



«Κάτι σε σχέση με αυτό που λέγεται εξουσία σε αυτήν την χώρα δεν πάει καλά. Το πρόβλημά μας αυτήν την στιγμή και μην σας ακούγεται (περίεργο) ---και το λέω στους φίλους ακροατές γιατί μπορεί να μου πουν "τι λες κυρά μου; Εγώ πεινάω. Δεν έχω δουλειά"- Δεν είναι έτσι. Όλα είναι μια αλυσίδα. Το πρόβλημά μας είναι η έλλειψη πνευματικότητας. Είναι ότι δεν υπάρχουν άνθρωποι ηγέτες, οι οποίοι να έχουν μια άλλη πνευματικότητα ώστε να οδηγήσουν τον κόσμο σε έναν διαφορετικό τρόπο. Έχει χαθεί η πνευματικότητα από την θρησκεία, έχει χαθεί από παντού».



Για την πολιτική:



«Φοβάμαι ότι αυτό το συστηματάκι, έχει γελοιοποιήσει την πολιτική. Φοβάμαι ότι κινδυνεύουμε όλοι από αυτό. Γι' αυτό είναι δύσκολο να τοποθετείσαι δημόσια. Και ιδιαίτερα για έναν άνθρωπο που υποτίθεται επηρεάζει την κοινή γνώμη. Έχουμε μεγάλο κίνδυνο γιατί αν απαξιωθεί η πολιτική την πατήσαμε. Την πατήσαμε κανονικά».

Για την φωνή της:



«Μια ωραία γυναίκα αν μείνει εκεί καθάρισε. Ίσα ίσα πρέπει να κάνει ακόμα μεγαλύτερη προσπάθεια να λειτουργήσει το μυαλό της, το ένστικτό της, για να μπορέσει να ισορροπήσει την εικόνα της. Η φωνή λοιπόν είναι σαν ένα κάλεσμα. Λες αχ τι ωραία φωνή που έχει αυτός. Αυτό μπορεί να σε κάνει βλάκα εσένα τον ίδιο. Να μείνεις σαν ένα παγόνι που κάθεται εκεί και επιδεικνύει τα φτερά του. Αν κράξει όμως σου έρχεται να χτυπήσεις το κεφάλι σου στον τοίχο. Η φωνή είναι ένα μέσο. Αυτό που αποτυπώνεται στην φωνή είναι η ψυχή και η προσωπικότητα του ανθρώπου».



Για το project «Chronos»:



«Ήθελα να το βγάλω στο εξωτερικό για να τους αποδείξω ότι κοιτάξτε εμένα ο πολιτισμός μου δεν είναι αυτό το πράγμα που υπολογίζετε σε φράγκα. Εμένα ο πολιτισμός μου είναι ο Σεφέρης. Πολιτισμός μου είναι ο Σολωμός. Πολιτισμός μου είναι ο Γκάτσος, ο Ελύτης, ο Καρυωτάκης. Δεν είναι αυτά που λέτε. Κι αν εσείς έχετε χάσει την μπάλα επειδή θέλετε να μετράτε μόνο αριθμούς, εμάς ο χρόνος δεν είναι money. Time is no money στην Ελλάδα. Time είναι time. Ο χρόνος είναι χρόνος. Και έχει αξία, παρελθόν, παρόν και μέλλον».



Για το τραγούδι «Εκδρομή»



«Σήμερα η μεγαλύτερη πολιτική πράξη και η μεγαλύτερη πολιτική στάση είναι να ξαναθυμηθούμε ότι είμαστε άνθρωποι. Να αγαπήσουμε, να ξανανιώσουμε. Αν αυτό δεν το καταλάβουμε, έχουμε χάσει το παιχνίδι».





Ο Νίκος Μωραϊτης είπε για Δήμητρα Γαλάνη:



«Κουβαλάει έναν πολιτισμό ο οποίος την διαφοροποιεί τελείως από τον σημερινό. Και αισθάνομαι ότι η Δήμητρα μπορεί να αισθάνεται πολύ μόνη σε αυτό το επίπεδο».





Πληροφορίες εκπομπής

Feeling Good με την Σεμίνα Διγενή

Real fm 97.8

Κάθε Σάββατο και Κυριακή 4.00 μ.μ -5.00 μ.μ.

Στην επιμέλεια της εκπομπής: Μελπομένη Μαραγκίδου

Στην συγκεκριμένη εκπομπή επιμέλεια ήχου: Λιάνα Τζερεφού

Με την συνεργασία της εταιρίας επικοινωνίας: Brainco